Botànica del caminant

Itinerari nòmada creatiu

 

Botànica del caminant són diferents plantes que ens fan veure el paisatge d’una manera diferent. Amb tècniques de monotípies, rentats i estampació.

El passeig introdueix una pausa en el tràfec de la vida, i d’aquesta manera es pot transferir els objectes a un entorn en el qual es desenvolupa una experiència estètica del paisatge que obre la possibilitat a la seva plasmació artística.

Des del inici de la civilització, el paisatge i el nomadisme constitutiu de la humanitat han existit i han inspirat la creativitat de l’individu, com diu Francesco Careri: “A través de l’acció de caminar la humanitat va començar a construir el paisatge natural que el rodejava”. “Caminar pot convertir-se en un instrument estètic que pot llegir i escriure el paisatge en tant que acte perceptiu i creatiu.”

Partint d’aquest pensament aquest taller proposa un altre manera de viure i veure el paisatge del camí. Anirem observant amb petites aturades d’observació atenta. De cicle mitja i superior de primària portarem una llibreta de naturalista per captar imatges en forma de dibuix o impressions (amb tècniques de pintura propers al quadern de camp dels naturalistes)

 

Grups de màxim 20-25 alumnes.

 

Objectius:

 

  • L’observació auditiva on els nens i nenes amb els ull tapats han d’escoltar amb silenci el so de la Natura. Cada nen/a ha de descriure que sent i interpretar sobre un paper i amb el seu cos el moviment.
  • La percepció de formes i textures per realitzar un mosaic que representi un moviment , fet amb plantes i branques. D’aquesta manera fem el pas següent a la percepció dels nostres sentits: observació + estímul + reflexió = creació. Aquest procés forma part del mètode de treball de molts artistes.
  • El principal objectiu és que els nens i nenes tinguin una postura respectuosa amb el seu entorn i siguin conscients de que formen part activa de la Natura com a membres protectors i artistes.

 

Dinàmica: Taller individual

 

Realització d’un quadern de camp que farem una part durant el trajecte i l’altre a l’estudi. Recollirem objectes, plantes, trons i pedres que siguin del nostre interès per treballar el nostres taller amb tècniques creatives.

 

Dinàmica: Taller col·lectiu

 

Intervenim el paisatge amb una construcció de pedra , com un obra de Richard Long. Com una senyal els nens i nenes deixen al bosc un record de la seva estada o un lloc que ens fa pensar ….

Una senyal , potser l’indicador d’un camí, potser com les pedretes deixades al llarg d’un trajecte per la pura necessitat de trobar la tornada en un espai igual a banda i banda, per tot arreu.
Richard Long. “A line made by walking”

 

No Comments

Post A Comment

tres × cuatro =