Formació d’art i sostenibilitat a Cornellà (II)

Resum/ Amb alumnes mestres de les escoles bressols de Cornellà

 

Conceptes treballats:  Land art

 

El Land Art o també conegut com “Art terrestre”, es va iniciar a EEUU a finals de la dècada dels anys 60 del segle passat. És una tendència de l’art contemporani, que utilitza el marc i els materials de la natura (fusta, terra, pedres, sorra, roques, etc.).

En general, es caracteritzen per ser obres efímeres, exposades als elements de la natura i que van desapareixent amb el pas del temps.

Per introduir als infants dins d’aquesta modalitat d’art és molt important que el docent ofereixi materials i entorns adequats. Aquesta recerca va molt lligada a les diferents estacions de l’any i permet als infants viure cada època de l’any de forma directa i sensorial.

El taller de Land Art per cicle infantil ofereix un altre mirada als colors, formes i materials naturals per agrupar-los segons la seva tipologia (troncs, pedres…). Triar i ordenar per formes i colors per poder manipular lliurement.

  • Descobrir textures, colors, formes i olors de l’entorn natural.
  • Ordenar, classificar veure i entendre les formes i les mides.
  • Simplificar: Fent servir un mínim d’elements expressius, partint de traços primaris: línia recta, cercle, quadrat, espiral, creu, ziga-zaga…
  • Potenciar l’afectivitat vers la natura.
  • Experimentar i manipular els elements naturals.
  • Observar el pas del temps i l’efecte de la meteorologia

 

Treball reallitzat el dia 9 de maig al jardí de l’Ajuntament de Cornellà , de medi ambient.

Tags:
No Comments

Post A Comment

12 − tres =